Wednesday, December 15, 2010

Xnak Merokok

Merokok?.xpayah ckp la pasal keburukkan merokok ni,kempen juta2 ringgit kerajaan dh mcm2 terangkan keburukkan merokok ni..kt kotak rokok pn dh dipamerkan bahana merokok.rokok ni gak dh mcm jd 1 virus yg lebih bahaya drp HIV AIDS sbb merokok ni adalah pembunuh senyap yang sah disisi undang2.Aku jugak merokok secara siyes since umo ak 12 tahun .....So diz year sempena Awal Muharam ak dh nekad nk berhijrah,ak nk berubah ak nk TRY berhenti merokok,cuma ak xkan berhenti secara tiba2 ak akan mulakan dgn merokok 6 btg sehari so ak dh kurangkan 14 batang sehari dan yang paling penting ak dh kurangkan perbelanjaan bulanan ak drp terus dibakar n perkiraan yg telah dibuat oleh my super Girlfriend adalah seperti berikut :-
BELANJA BULANAN UTK ROKOK AKU
sebelum ni blanja rokok ak sehari RM 8.50 (8.50 x 30 hari = RM 255)
Target ak 6 btg sehari,so ak boleh simpan rokok ak selama 3 hari
(30 hari/3 = 10 box) jd ak dh save 20 box iaitu bersamaan dgn (20box x RM 8.50 = RM 170)
So ak dh bole save RM 170 sebulan,banyak tu kalau dlm setahun (RM 170 x 12 = RM 2040) tu dlm setahun kalo 100 tahun (RM2040 x 100 = RM 204,000 siot )perghh..nape la ak xpasan sebelum ni ,thanks to Cik Syida Senin yg pantas menyedarkan ak.
Sekarang ni xpyh pike sal kesihatan la pike sal duit kita je lg senang.Jadi ak harap ni bkn hangat2 tahi ayam je.ak nekad ak perlukan lebih support dr org terdekat.
AKU NEKAD NAK BERHENTI MEROKOK DEMI MAMA AKU,CIK SYIDA AKU N DEMI AKU SERTA DEMI AGAMA DAN BANGSAKU




Posted By : Hisham Ariff    3:15 p.m

Just sharing. Thanks for reading heeee :P

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...