Sunday, June 19, 2011

Sentimental Value

Apa itu sentimental value...

Bagi aku sentimental value atau nilai sentimental adalah lebih kepada kenangan peribadi yg manis or pahit terhadap sesuatu barang, ini bagi akulah.contohnye baju,kereta,no.fon or sebagainye..setiap org mmg ada sentimentalnya sendiri.kebanyakkan brg yang nilai sebegitu mmg sukar untuk dilepaskan atau mmg xakan dilepaskan kecuali terdesak,mahu melupakan nilai tersebut or prinsip tiada yg akan kekal selamanya.Aku sebenarnya nk jual baju je.Baju lama,barang hadiah percuma.


baju lama ni taun 80'an,jenama nike,kain campuran 3 jenis Polyster,cotton n rayon.Harga pasaran bg condition tiptop RM 500 ke atas.bole cek di mudah.my or Ebay.Cme yg ni aku jual RM 250 aje.Berat hati nk lepaskan..Bye2 bju.




Pic's rayban diatas adalah satu-satunya brg yg mempunyai value dan sentimental value plg tinggi yg aku miliki.Bukan untuk dijual selamanya.Kire dh mcm bini aku.Syg sgt kt Rayban ni.Pnah 1 kali hilang dan hampir dicuri,cume org kate dh jodoh mmg xkemana.mcm org giler aku dibuatnye bile hilang n dicuri.Smpai ak nekad nk bwat spotcheck pd suma tamu majlis kenduri kawen kawan aku dlu.
Sedikit info bagi Rayban Tersebut
Rayban BL Diamond Hard G15
Made In Usa
Dibina Oleh Bausch N Lomb Bukan RB italy ok.
Skrg Rayban telah dibeli oleh company Italy RB pada tahun 1997 kalau xsalah la 
tp hanya Brand saje dijual
teknologi Sungalsess nye tidak dijual oleh Bausch N Lomb.
maka barg ini tiada keluaran baru kalau ada pn yg ciplak tp mmg sgt berbeza
Rayban DH ni keluaran tahun 1991
dibina daripada teknologi NASA (National Air Space America)
10 kali lebih keras drp cermin biasa
scratchless glass
Market Value RM 1500.00 keatas Malaysia market
Brg yg amat rare


Just sharing. Thanks for reading heeee :P

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...