Sunday, August 12, 2012

Diberi susu dibalas tuba.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Hamboi2, tajok nak gempak. ade kene mengene ke? haha. Senanye arini aku just nak kongsi crita pasal perangai2 manusia yang aku jumpa. maybe some of you pon pena jumpa jugak ngan jenis manusia yang macam nih.
Tadi petang aku kua gi ONE STOP. korang twu ape tu ONE STOP? mesti ramai yang tatau kan. ONE STOP nih cam kedai yang jual barang serbaneka, kat batu pahat and muar je kot aku rase ade. aku bukan la nak crita pasal supermarket nih, tp yang aku paling bengang pasal pekerja and ketua pekerja kat kedai tuhh. Td aku planned nak beli satu balang kaca, and bile tengok balang kaca tu satu saiz je, aku pon pegila tanya sorang pekerja kedai nih. kalau ikutkan logik, memang tugas diorang la kan nak served customer. tapi amat mendukacitakan bile soalan yang aku tanya tadi dijawab macam acuh tak acuh. pandang aku pon tak. aku twu la aku tade la cantik mane tp sangat rude okay cakap macam nak tanak and pandang pon tak. Hello!!! besar sangat ke pangkat cik akak ye sampai layan customer macam nih. keje kat kedai macam tu je pon, tapayah la nak berlagak sangat ye. tp aku still mempositifkan diri dengan menganggap si pekerja nih adalah OWNER supermarket tu, tu yang die belagak tak ingat dunia. haha.
Sorry to say la, aku bukan nak membangga diri atau merendahkan sesape tapi tapi tapi aku nak tanya la, pekerja2 kat supermarket macam tuhh sume ade PHD ke ek? sampai belagak tak hengattt. nak cakap la orang yang keje kat bank pon lagi mesra alam kot. Bukan supermarket je, member2 aku pon penah kene gak ngan akak2 CANTIK GILER yang jual tiket kat kaunter tiket. Layanan kasar, muke ketat, sampai hempas2 barang pon ade, memang kurang aja. Tak paham la diorang ni. Ape yang diorang pike ek. bukan la nak hina keje diorang tapi keje tadela hebat mane.  kalau diorang owner syarikat bus tu, aku paham la kalau diorang pandang rendah kat aku, sebab aku blaja pon tak habes, ye tak? Aku tak harap diorang junjung aku tapi atleast senyum la. keje korang memang tok layan pelanggan pon, so jalankan la tugas korang. Walau keje ape sekalipon, buat la dengan ikhlas, tu yang penting, gaji yang dapat pon berkat, ye tak? Berkat tak berkat aku tanak komen banyak la sebab tuhh keje Allah kan.Tp kat sini aku tak cakap la semua penjual tiket nih kwang ajaq, ade jugak la yang aku jumpa tu peramah and bole layan pelanggan dengan baik. mungkin orang2 macam nih yang kene dijadikan contoh. lagi satu kalau la untong nasib aku, owner syarikat bas JEBAT ke, CEPAT EXPRESS ke, nak bace blog aku kan. * jangan harap la, mimpik!! hahha, aku harap la diorang pantau perangai2 pekerja diorang ni, takot2 tak pasal2 t diorang bankrupt, tak pon kene boikot dek kerana perangai pekerja2 yang biadap nih. btol tak.hahha.=P
Bukan ni je yang aku pena jumpa, da macam2 pe'el dah aku jumpa. pekerja perempuan yang layan customer lelaki sampai liuk lentok and bile pompan muke cam rejimen askar melayu diraja pon aku da pena jumpa. haha. cam nih punye manusia pon ade kan. haishh.
Tu yang jadinya, diberi susu dibalas tuba, orang tanya baik2 tapi dibalas dengan .....................tettttt. paham2 je la. kay la tu je nak crita. semoga orang2 yang dimaksudkan di atas, mendapat Hidayah dari Allah. Amin. :)



p/s : Budi bahasa budaya kite :)



Just sharing. Thanks for reading heeee :P

2 comments:

  1. Pernah terjadi pada zufar.banyak kali.rasa uke die lebih ketat dari orang yang pakai leging tuh. Masha'Allah, geram rasa nak lepuk2 muke sorang kan betul tak?btw thanks sebab sudi follow zufar. Ukhuwahal fillah. :)

    ReplyDelete
  2. welcome. tue la pasal. hope kite dijauhkan la dri jadi macam tu.heheh :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...