Wednesday, August 1, 2012

Hijab.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Tudung ke hijab ke sume bwk maksud yang same kan. kalau kite tgk skrg nih. dah macam2 pesen tudung dah orang gayekan. kadang2 da macam alien da aku tengok. bukan nak kutok la. tp kadang2 kite kene pk gak. sesuai ke idak? cantik ke idak? btol tak. btol tak. yela memang la hak asasi masing2 nak gayekan macam mane pon.tapi tapi tapi kan.ianya pon melibatkan mate aku gak yang dok tengok nih *yang aku gatal sangat nak tengok kenape.sure aku jelesss sebab tak dapat pakai macam tuh kan. Dushhhhh. 
Tengok cik artis pakai cantik beno.molek beno. tp bile den torai. hancusss!! adoyai. kadang2 aku tengok ade certain2 pesen tudung nih. da macam pakai tuala kat kepala. tak pown bak kate aflin shauki " kucing parsi meninggal atas kepala.hahha " kalau bagi aku la *ni pandangan peribadi okay. aku ske yang simple2 je. tak suke tudung kedut2 la. tudung ala2 "jadoo" aka alien hritic roshan la. tak pon tudung ala2 langsir kat kepala.haha. *hebakk mung langsir bole bwat tudung.hewhewhew, adoi. tak minat la. bagi aku yang relevent sekarang nih tudung sarung, tudung syria, tudung bawal or shawl biase2 je. yang nih lagi nampak kemas and ayu. actually nampak kemas and ayu bile care pemakaiannye btol. :)
sudah. sudah. da malas la nak cakap lg. lantak pi la nak pakai lagu mana pown. yang penting. tutup aurat tau.tau. Mungkin if rope mcm dak Heliza tu pakai ape pon tetap cantik kan. Rope aku tade la se "heliza" sangat, so aku pilih yang simple and yang sesuai ke mane sahaja - tudung bawal :)

kat bawah nih ade la sket gamba yang korang bole jadikan inspirasi untuk berhijab :)
sumber : Google je. 




wardina ngn tudung sarungnya. cantik. :)

cantik.manis. dan tutup aurat :) 

Pakai shawl je. simple tp cantik. :)

kalau aku pakai cm ni. kompem hancuss!

Diana Amir dengan tudung syria :)

Heliza dengan tudung bawal. tetap cantik :)

tetap menarik and yang penting tak merepek ;)


yang bawah2 nih korang nilai la sendiri tau.






p/s : Papehal pon, bersyukur la dengan ape yang ade. Pakai la tudung sebab Allah yang suro. bukan sebab fesyen yang suro. okay. got it? No? dush3. padan muke. =P



Just sharing. Thanks for reading heeee :P

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...