Saturday, May 28, 2011

Sakit GIGI adalah sakit yg paling gilang gemilang

3 hari aku sakit gigi...gigi aku pecah dan berlubang dh lama dh cuma aku suke tangguhkan selagi benda tu belum memberi pengajaran bergune pd aku...akibat tidak menyediakan payung sebelum hujan aku menanggung nikmat kesakitan yang melampau...last ak kne sakit ni 4 or 5 taun lepas..yang pasti ak msti demam n kali ini aku demam lg...MC 2 hari n sewaktu kesakitan menjadi2 ak telan 3 biji painkiller tp x berhasil langsung itu tidak termasuk 4 biji panadol dan antibiotik yang melawan kuman (punca kesakitan yang melampau) oleh itu tergerak hatiku untuk berkongsi petua bagi megurangkang kesakitan walaupn mencegah adalah lebih baik.Antara petuanya ialah :-

1. Berkumuh dengan air garam (bape sudu garam tuu ikut ske korang kot)
2. Letak gambir sarawak 
3. Kumuh dengan kayu kokka (amat sukar didapati)
4. Bunga cengkih yg ditumbuk halus diletakkan pd tempat yang berlubang.
5. Kunyah sirih yang telah dicampurkan dgn kapur
6. Hiris bawang putih dan tempelkan pd tmpt yg sakit

okay setakat tu je yg aku tau.....selamat mencuba lah...

Just sharing. Thanks for reading heeee :P

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...