Wednesday, July 25, 2012

Relationship or Routine?

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Between u and your boyfie, are u having a true relationship or it just only a routine. question mark.

Try to think back, when you first started dating with your partner. Nothing was better than to spend time with them, you were nervous, but extremely happy with the way things were going. oooo everything was wonderful. and i know that some of u could not wait until the next time u could see him or her again, right?? As for me, i had experienced these too. when it was my first time to fall in love, not that monkey2 love okay.hahha. when first year of our dating, everything was perfect, i missed that moment, truly. :(
when the time goes by, after 2 or 3 years, these "perfect moment" slowly start to disappear. things are not so new anymore. and everything that we used to do, become routine. and at last - Boring.zZzZzZ =.=


fuhhh penat la speaking London, back to basic la, bahasa jiwa bangse, hahha. nih nk cter sket la. sume orang pena bercinta kan. toksah cakap pasangan bercintan la. yang da kawen pon bole bace. nih untuk sistem perhubungan antara lelaki dan perempuan. macam yang aku cakap tadi, mesti korang pena bercinta kan. yang married couples pon, mesti korang bercinta gak kan. cinta ni bagi aku anugerah tuhan yang sangat indah, semua orang mampu rase perasaan cinta nih. and yang menjadi masalah yang aku nk ceritakan arini, bile relationship or BM nye perhubungan yang sangat best dulu, dah jadi rutin. contohnya, kalau dulu, mase mule2 kenal dulu, korang perasan tak, kalau 1 ari tak denga sore si pakwe/makwe nih, mak ai rase menggelodak jiwa, huishhhh tak bole tak bole, aku mesti kene call die sekarang jugak.pendek kate, call, text, webcame, MMS, SMS SM Salim jadah sume. sume sebab rindu ♥♥♥. nih pendek yang kate. skrg panjang plak yang nk cakap, tapi sekarang plak. everything yang kite bwat sume sebab dah terbiase.contohnye, kalau dulu sebelum tido akan wish gud nite dulu, pagi2 wish gud morning, sampai la sekarang kan. tp cube korang fikir2 kan balik, ape yang korang bwat tu sume sebab korang nak bwat partner korang hepi ke just sebab bende tuhh korang da terbiasa, kalau tak bwat mcm tak lengkap idup?? haaaaa. jawablah! ;p 

sume orang nak hubungan diorang tuhh sweet sentiasa macam mule2 kenal dulu kan.sape je yang tanak ye tak? tapi ade satu makhluk bitau aku yang bende tuhh impossible. *selalunya lelaki la yang bagi alasan ni kan. bile difikir2kan balik, ye memang mustahil nak maintain feeling mule2 bercinta dulu, tp bagi aku la kan, bende nih kite yang bwat die bukan die bwat kite, kite bole usahakan tok jadi best, btol tak btol tak. tetibe ade plak lagi satu suara datang, "tp perasaan kan tak bole dipaksa" . aku terdiam sebentar sambil berfikir. ye memang. perasaan tak bole dipaksa tp............gulp. speechless.

kadang kadang aku tanya gak kat encik agro aku tuhh, " botak, awak sayang saye sebab awak nk kawen ngan saye ke awak nak kawen ngan saye sebab sayang? haa bahaye tak soklan aku. Encik Agro terdiam sebentar sambil menggaru2 kepalanya yang botak sedang aku pon menggaru2 kepala sendiri sambil memikirkan ape punye soklan yang aku tanya kan tadi.hohohooh ;p Dah! forget it, aku da dapat jawapannye, and biar aku ngn die and Dia je yang tahu.hehhe :)

It is such a waste, if dah spend banyak mase and last last break up, alasannye boring. kejam btol kan. so untuk elakkan benda ni. keluar la dari zone selesa korang tuhh. try something new ways to make your gf/bf hepi and tak rase bosan lagi. jangan la ari2 benda yang same je, kucing pon bole bosan cik abang oiii. instead of saying or texting good morning everyday, try la 1 ari tuhh give it a call, kan best pagi2 bangun denga sore yang tersayang. msti senyum sampai ke petang. btol tak. hehhe ;) Actually jawapannye ade pade korang.korang.and korang sendiri, always remember that there is difference between being together and wanting to be together. so be fair to your partner okay. :)






p/s : Dah tuhh je aku nk bebelkan sebab bende nih pon jadi kat aku. and after positive conversation, it is solved! thanks Allah. :)




Just sharing. Thanks for reading heeee :P

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...