Sunday, May 27, 2012

aku kne undi sape?

ape nk jadila dgn negara we olls skrg ni ye. bkk berita. asek politik.politik.politik. x mcm dlu. si U kutok P. si P ktok U. haishyyy. melayu ktok sesame melayu. saling hina menghina. saling nk menjatuhkan. knp nk kne mcm tuhh ea. tak bole ke bersatu sesame islam. sesame bangse. kaum laen senyum lebaqq je tunggu masa nk tgk kita tergolek. lagi2 si ambi tuhh.  aku yg nk mengundi ni pown da jd keliru dahhh. *kantoi plak da tak bpe nk TEENagers. hahha.

kerajaan mungkin tak sehebat mane tp atleast negara kite tade la mundur sgt. adela jugak yg disumbangkan. tpu la kalau kate kerajaan tak menjaga kebajikan rakyat LANGSUNG!!!. tpu. tpu. aku jugak ade rse kemudahan yg diberi kerajaan. wpun tak byk tp tetap bersyukur. Alhamdulillah. si pembangkang pulak tak bermakne tak bgos. cume tak diberi peluang je la kot.  

tp bg aku biar la ngr kite ttp dipimpin bgsa sendri. sdgkan skrg pown kite da ketinggalan. inikan plak bile ngr kaum laen yg pegang.

kite sume dah lalai. terlalu menjunjung politik sampai terlupa agama. politik jd tunjang. agama diabaikan. paling aku tak suke bile soal agama selalu dipolitikkan. *weiii. hormat sket la wei!!!!

senanye.ade bgosnye jugak kite bersepakat di bawah nma islam. islam tu kan mudah. mengajar kita utk sama2 memimpin bukan menbanding. same2 memajukan bukan saling menjatuhkan. ye tak. if satu pandai soal agama lg satu bijak memimpin. kalau disatukan kan bole jd yg terbaek.kan.kan.kan.haha. ntah la. aku pown bkn ariff pasal hal politik nih. *tuhh yg kompius lg nih.hehehe.

aku rse sume parti politik kat malaysia nih tak la sehebat mane. sume nye sme2 tak btol. sume nye bg mudarat. Tp Allah suro kte pilih. bile ade pilihan2 yg memudaratkan. pilihlah yg kurang mudaratnya. so pandai2 la korg bwat pilihan.  :)


p/s : yg paling penting undi anda adlah rahsia.kah.kah.kah. =P




Just sharing. Thanks for reading heeee :P

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...