Friday, July 27, 2012

Dah buke ke?

Sedang aku duduk sambil merenung tajam ke arah makanan yang bergelimpangan di depan aku nih, hati rasa tak sabar nk denga azan. dari siang tadi aku tunggu saat nih.oooo penantian satu penyiksaan.huhuh. cik timah sedang asyik menyediakan ape yang patut kat dapur. orang kate cam preparation terakhir la sebelum berbuka. adik aku kat depan, sambil tunggu azan , tak sanggup nak mengadap makanan katenye. kat sini da bole nampak sape yang berperangai macam budak 6 taun berpose. aku ke adik aku? hahha. 

Tiba-tiba. tepat jam 7.24, yang ditunggu-tunggu sudah tiba. azan magrib yang juga menandakan waktu berbuka. aku dengan muka bersemangatnya, menuang hidangan air yang wajib bile bulan puasa "air cincau". bace doa macam tak cukop mase je. laju yang amat, terus meneguk air cincau. gulp gulp gulp, macam atlit sukan mendapat air.hohoho. fuhhhh nikmatnye Ya Allah. Alhamdulillah.

Dan pada saat itu jugak, adik aku menerpa ke dapur, " wei da buke ke?" 
Adoi! soklan ape nih? dengan selamba aku jawab " blom. aku curi2 makan. jangan bitau mak kay. "
Adik aku dengan muke sememehnye " ala kan da azan" .
Time tuhh aku rase nak shoot die laju laju tau, da twu azan lagi tanya soklan yang bikin aku menyirap.terang2 la kalau azan tuhh maknenye dah buke.adoyai. tp mengenangkan die adik aku yang tercinta, ku biarkan jua. tros aku cakap " cepat dik buke, makruh la buke lambat-lambat".


p/s : selalu berdepan dengan soklan yang tak masok akal and rase nak tepok dahi orang yang tanya tuh. contohnya bile time ko baru bangun tido and ade orang tanya "eh kau da bangun?" panggggggg, terbayang tangan melayang kat muke si penanya tuh.tp yang mampu aku buat hanyala menjawab : " takla aku tga tdo lagi  nih" caitttttt! =P




Just sharing. Thanks for reading heeee :P

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...