Sunday, July 22, 2012

Permintaan Hati.

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


D.O.A - 3 perkataan yang memberi kekuatan kpd sesiapa yang mengamalkannya. Doa dpt memberi byk byk and byk sangat kebaikan utk kita. infiniti. Bagi aku, doa nih bole dikasifikasikan sbg permintaan hati seseorang. kita mintak dengan Allah, dengan bersungguh2, contohnya ade orang nk bertaubat and mintak ampun dgn Allah S.W.T, ade org nk rezeki lebih, ade org nk badan sihat, ade org nk umur panjang, ade org nk mcm2 la kebaikan. tak kisah la utk diri kita atau pn utk org yang kita sayang.but always remember, jgnlah kita berdoa yang tak baik or keburukan utk org laen. no. no. no. tak bagus tuhh. haha. Bkn tu je. Dalam kite tak sedar, setiap hari kite memohon and berdoa dalam solat kite..tapi sayangnye, ade jugak diantara kite just bace je tanpa memahami. ianya sekadar tersebut dibibir, tapi tak tersentuh dari hati kite. Doa ni sebenarnye mampu memberikan kekuatan pada yang lemah, membuat orang yang tidak percaya menjadi percaya, mampu memberi keberanian kepada yang sedang ketakutan. dan mampu memberi ketenangan hati. Doa juga mampu mengubah takdir yang ditentukan untuk kita jika Allah S.W.T menghendakinya. Wallahualam.

Sabda Rasulullah SAW:
Sesungguhnya Allah SWT mencintai orang-orang yang terus menerus berdoa.
(Hadis Riwayat Al-Auza’i)

"Berdoalah kepadaKu, niscaya akan Aku perkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembahKu akan masuk neraka dalam keadaan hina dina"
(Surah Al-Ghafir 40: Ayat ke 60)



p/s : Berdoa lah kepada Allah S.W.T dengan bersungguh2, ikhlas dan rendah diri, Allah pasti dengar, sesungguhnya Allah kan Maha mendengar, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. :)





Just sharing. Thanks for reading heeee :P

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...