Monday, July 23, 2012

Logo merdeka 55 sangat "membanggakan".

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


aduh! aduh!aduh! asal cam ni sei. bia btol. haaa?? ape??? memang yang nih?? laaaah, yeke. tape la. negara aku jugak.hohohooh. sure korang cakap aku meraban kan. pe bende ntah yang aku bebelkan dari td. nihh haa Jaah,Peah, Zaiton, Natasya, Ah keng, Suparjo, Raju, mai mai,  aku nak story pasal logo untukk merdeka yang ke 55 tahun. diulangi ye 55 tahun. diulangi lagi sekali 55! 55! ya! 55 tahun!

Memandangkan negara kita dah 55 taun merdeka, banyak kejayaan yang dah dikecapi, sepatutnya logo kemerdekaan pon kene la lebey attractive,innovative, kreatif, automotif, latiff sume la. konsep kene la milinium sket kan.kte da 55 taun merdeka u olls, kamon la wei kamon la. 

yela aku tau la ni bukan la bidang aku untuk kondem or kritik or wat so ever la kan, memandangkan aku ni budak account je, bkn budak grafik.haha. tp jauh di sudut hati aku, ceeewaaaah. yela aku agak sedihla tgk logo merdeka taun nih. sorry to say la, sedehhhh!! bukan aku je weyyy, mak aku pon ckp " aikk knp mcm nih logo nye simple btol". nampak tak.nampak tak. betapa uptodate nye cik timah.haha.

aku rse aku bole bwat la cm nih. gne microsoft word je sbb aku pown sbg student acc da biase da gune word.haha. tapayah la gune adobe photoshop ke illustrator bagai. ye tak?

macam mane pon kte kne terime je la kan. mungkin adela something yang nk diketengahkan oleh si pencipta logo nih. kte tatau kan.


Pape hal pon Malaysia boleh!! =p




kat bwh nih adalah logo2 kemerdekaan  dari taun 1976 sampai la 2011. Logo 20 taun dolu pon lg upppp u ollss. kahkahkah. =P





p/s : aku prefer taun 2000- Keranamu Malaysia :)




Just sharing. Thanks for reading heeee :P

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...